10 pytań, które należy zadań firmie sprzątającej zanim podpiszemy z nią umowę – cz. II

Czasami lepiej zapytać zawczasu niż później żałować swojej decyzji i straconych pieniędzy. Lepiej też poświęcić dłuższą chwilę na dokładne sprawdzenie firmy sprzątającej niż później bezskutecznie domagać się naprawienia szkody. Dziś druga część pytań, które należy zadać firmie sprzątającej.

6. Czy posiadacie system kontroli jakości?

Skąd mamy mieć pewność, że oferowane przez firmę usługi są na wysokim poziomie? Czy w ogóle możemy mieć taką pewność? Warto zapytać, czy i w jaki sposób firma mierzy jakość swoich usług. Czy posiada osobę kontrolującą efekty wykonywanych prac i poziom zadowolenia klientów, czy po usłudze zostawia klientom ankiety do wypełnienia?

7. Czy szkolicie pracowników?

Rotacja pracowników w branży sprzątającej jest spora. W efekcie część osób, które trafiają do domów prywatnych czy biur nie ma odpowiedniego doświadczenia – nie wie, jak należy obchodzić się z określonymi materiałami i jakie produkty do nich stosować. Profesjonalna firma powinna szkolić swoich pracowników, zanim powierzy im jakiekolwiek zadanie. I, co ważne, szkolenia te powinny być odpowiednio udokumentowane.

8. Czy możemy po kolei prześledzić umowę?

To niezwykle ważne. Może się bowiem zdarzyć, że Ty i pracownik serwisu macie zupełnie inne wyobrażenie na temat określonej usługi. Co więcej zakres usług oferowanych w ramach podstawowego pakietu sprzątającego dla poszczególnych firm może oznaczać całkowicie co innego. Warto zatem prześledzić umowę punkt po punkcie i dowiedzieć się, za co dokładnie płacisz.

9. Kto dostarcza sprzęt i środki do sprzątania?

Najlepszym rozwiązaniem jest poszukanie firmy, która posiada niezbędne wyposażenie, tzn. sprzęt i środki czyszczące. Dlaczego? Po pierwsze, specjaliści doskonale wiedzą, jakie płyny, mleczka można stosować do określonych rodzajów nawierzchni, by ich nie zniszczyć. Po drugie, o ile zakup środka do pielęgnacji podłogi nie jest wyzwaniem, o tyle zaopatrzenie się w odkurzacz piorący do dywanów już tak. Po trzecie wreszcie, jeśli okaże się, że to Ty masz udostępnić pracownikom firmy środki czyszczące, Twój ostateczny rachunek za usługi okaże się tak naprawdę dużo wyższy.

10. Co jeśli będę niezadowolona z efektów?

To bardzo istotne pytanie. Czy za mało dokładne lub nieprofesjonalnie wykonane usługi też trzeba zapłacić? Czy firma daje nam gwarancję satysfakcji i faktycznie jej dotrzymuje? Zdarzają się firmy, które – jeśli klient jest niezadowolony z efektów sprzątania – udzielają mu rabatu na kolejną usługę. Ale przecież jeśli jesteśmy niezadowoleni, a firma w żaden sposób nie ma zamiaru rozwiązać tego problemu, czemu mielibyśmy ponownie ją wynająć? Profesjonalny serwis na uwagi klienta powinien zareagować natychmiast – wysłać do jego domu czy biura ekipę i poprawić to, co zostało wykonane nieprawidłowo.

Google Plus